Generatie Z komt eraan. Wat moet je weten over deze generatie?

Generatie Z zijn de jongeren die na 1992 zijn geboren. Het gaat om ca. 2 miljard mensen wereldwijd. Deze generatie Z is opgegroeid in een wereld die volledig digitaal georiënteerd is.
Kenmerken van deze groep zijn:
• Ze zijn gek op muziek en willen altijd toegang hebben tot muziek.
• “Nieuwe media” hoort bij generatie Z. Zij geven de voorkeur aan online media, zoals social networks (Facebook, Instagram), blogs en nieuwssites. Aan “traditionele media” (televisie, radio en geprinte media zoals advertenties) besteden zij veel minder aandacht.
• Het zijn de belangrijkste gebruikers van Sociale Media. Zowel in het aantal media dat ze gebruiken als de tijd die ze eraan besteden staan zij op de eerste plaats.
• Ze maken keuzes gebaseerd op wat anderen, leeftijdsgenoten doen.
• Ze zijn erg beïnvloedbaar en besteden veel tijd met het bekijken van filmpjes op You Tube. Bedrijven maken daarom gebruik van Mobile awareness campagnes. Het gebruik van “influencers” is ook een goede manier om jouw product of dienst onder hun aandacht te brengen.
• Ze krijgen dagelijks extreem veel informatie tot zich via Social Media. Om hun te triggeren moet jouw content uniek en opvallend zijn.
• Ze zijn moeilijk te bereiken: advertenties slaan ze vrij snel over.
Generatie Z is een generatie die is opgegroeid in een wereld met oneindige keuzes. Dit werkt door op hun verwachtingen over reclame: zij voelen zich meer aangetrokken tot advertenties die mogelijkheden bieden tot co-creatie.

Interesse?

Neem dan contact met ons op!